الرئيسية / أخبار مصر الان / الدنيا جايه عليا أوي.. شاب يوثق لحظة انتحاره على الفيسبوك بالمنوفية

الدنيا جايه عليا أوي.. شاب يوثق لحظة انتحاره على الفيسبوك بالمنوفية

صدى البلد على طريقة الأفلام الأجنبية، أقدم طالب على الانتحار شنقا داخل حجرته، بعد أن قام ببث ذلك مباشرة علي شبكة التواصل الاجتماعي "الفيس بوك".
لم يصدق والده ما فعله نجله إسلام ، الذي لم يتعد 16 عاما من عمره، بعد ان وجده معلقا داخل غرفة نومه مستخدما حبل، قائلا :" حالته النفسية كانت وحشة لتعثره في الدراسة".
وجاء النص كالآتي:" مش عايز حد يزعل من اللي هعملوو .. بجد أنا تعبت أوي والدنيا جايه عليا أوي .. وعيلتي مش حاسين بيا .. وحتى صاحبي اللي معتبرهم زي اخواتي .. باعوني هوا انا زعلتكم في حاجه … دا انا لو اطول اخدمكم بعنيا ورب الكون لخدمكم .. عيلتي لسه مفكرين إن أنا لسه صغير.. وربنا حرام عليكم انتو معندكوش احساس … دا انا طالع ميتين امي عشان ارضيكم وانتو مبتحسوش .. انا نفسي في حاجه واحده بس ممكن دعوه منكم ممكن تخفف العزاب اللي هتعزبوو كلها دقيق وتفرحووو سلام عليكم الناس اللي صاحيه يكلموو اللي نايمن تابعو البث المباشر كواليس الموت" بهذه الرسالة انهي اسلام حياته ببوست علي موقع التواصل الاجتماعي الفيس بوك".
حيث قام بعمل بث مباشر أثناء انتحاره على أنغام الموسيقى حيث قام بعمل فيديو على صورته "عمرى قصير".
فيما تم حذف وقائع انتحاره بالبث المباشر من علي صفحته الشخصية علي الفيس بوك حيث كان اخر ما نشره " عمرى قصير " بفيديو بصورته الشخصية.
تلقى اللواء سمير أبو زامل مدير امن المنوفية، اخطارا من اللواء سيد سلطان مدير البحث الجنائي بتلقيه بلاغا من صابر عبد المرضي ومقيم قرية كفر بلمشط مركز منوف باكتشافه انتحار نجله اسلام 16 سنة طالب، داخل غرفة نومه معلقا بحبل في سقف الحجرة واضاف بقيامه بتصوير نفسه مباشرة علي موقع التواصل الاجتماعي الفيس بوك وعلل ذلك لسوء حالته النفسية لتعثره في دراسته ونفي الشبهة الجنائية.

المصدر صدى البلد