الأربعاء , سبتمبر 23 2020

قصه لعبه الساحر الجزء الخامس

فارس من كتر احساس الخوف اللي حاسو والخوف اللي شافو بقا شبه معدش بيخاف وراح للاوضه ورامي كل همو وراه وهو مستني دورو وحاطط في دماغو انو خلاص هيموت بس جتلو فكره يمكن تكون هيا دي الامل الوحيد اللي باقيلو الامل انو يجيب ساحر زيو او مشعوذ او دجال وهو اللي يتصرف معاه وبحكم خبرتو في عالم الانترنت والمواقع الخطيره اللي قلتلكم عليها دخل يدور على مشعوذ من على نفس الموقع بتاع اللعبه وشاف كتير منهم لحد م اختار واحد من كبار المشعوذين واتواصل معاه وراحلو بعد م المشعوذ دوخو عشان يجيبو المكان بتاعه عشان يتاكد انو محتاج مساعده حقيقي مش حد عايز يوقعو او يخدعو ولما فارس وصل بعد عناء كبير ودار الحوار بينهم…
المشعوذ: عايزني ف اي?

فارس: لعبة

المشعوذ: لعبة اي !

فارس: لعبه ملعونه هتوديني انا واصحابي ورا الشمس.

المشعوذ: واسمها اي اللعبه دي?

فارس: Ashlone (اشلوون)

المشعوذ: بتقول مين!!

فارس: بقولك Ashlone (اشلوون)

المشعوذ: انت جيبت الاسم ده منين?

فارس: ده الاسم اللي كان مكتوب على اللعبه!

المشعوذ بصدمه وخوف شديد: مقدرش اساعدك شوف حد غيري واتفضل قوم امشي من هنا ولو اي حد في الدنيا عرف انك جيتلي هنا هقتلك ولو مش مسدق ابقا جرب…

فارس وهو بيبكي بحرقه: استنى بس قولي مش هتقدر تساعدني لي انا تحت امرك في اي حاجه تطلبها مهما كانت بس ارجوك ساعدني انا صاحبي بين الحياه والموت في المستشفى وصاحبي التاني معرفش عنو اي حاجه…

المشعوذ: يابني افهم!!!!! انت عارف انت بتتكلم عن مين ده Ashlone (اشلوون) كبير السحره والمشعوذين لما كان عايش وميت من اكتر من 350 سنه وبيظهر بالتعويذه اللي انت قراتها بس عشان يقضي على الضحيه ويختفي تاني يعني مستحيل واحد زيي يقدر عليه!! بس عشان المصيبه الكبيره اللي انت فيها دي واللي انت مش متخيل حجمها انا هساعدك من بعيد…

فارس: يعني اي تساعدني من بعيد!

المشعوذ: يعني هوديك للشخص الوحيد اللي ممكن يساعدك وده هتسافرله سفر طويل ولو قالك انو ميقدرش يساعدك اعرف ان دي نهايتك انت واصحابك ومحدش هيقدر يساعدك ابدا….
.
فارس عرف العنوان وراحلو بعد رحلة سفر اخدت 48 ساعه كاملين عشان يوصلو ولما وصل قالو انو جايلو من طرف فلان (المشعوذ)
الساحر: وعايز اي?

فارس: انا محتاجلك في مشكله فلان قالي ان مفيش غيرك يقدر يحلهالي.

الساحر: مشكلة اي?

فارس: انا واصحابي لعبنا لعبة من عالنت ومكناش نعرف ان اللعبه دي ملعونه او شيطانيه وحصلنا حاجات غريبه جدا وصاحبي مرمي بين الحياه والموت في المستشفى والتاني معرفش عنو حاجه من ساعة م مشي من عندي يوميها !

الساحر: عباره عن اي اللعبة دي?!

فارس بخوف وقلق: انا هقولك اسمها يمكن تعرفها… اللعبة اسمها Ashlone (اشلوون) .

الساحر سمع الاسم وظهر على وشو علامات الغضب وقالو Ashlone !! انا مسمعتش عنو من 20 سنه تقريبا ده انا بدور عليه من زماااان…
فارس قالو وهو الخوف بينهش في عقلو وجسمو وحضرتك بتدور عليه لي!
الساحر: عشان انتقم منو بالللي عملو بسبب لعبتو الملعونه ده انا بحلم باليوم اللي اخد فيه حقي اللي اتحرمت منو بسبب الساحر الملعون ده…
فارس اطمن شويه وحكالو على كل حاجه الساحر قالو انت لازم تعمل كل اللي هقولك عليه بالحرف الواحد.
فارس قالو موافق بس تخلصني من المصيبه اللي دخلت حياتي دي وسمع كلام الساحر اللي طلب منو انو يجيب التعويذه اللي قراها مع صحابو ويستنى الساعه 1 بالليل ويقولها عشان يظهر (اشلوون) ويعرف الساحر يتخلص منو بس فارس طلب منو ان الموضوع يتنفذ في كهف بعيد عن الناس!
والساحر فعلا اخدو وراحو الكهف واستنو للساعه 1 وبدأ فارس يقول التعويذه…
.
.
وبدأ فارس يقول التعويذه في الكهف على الطقوس اللي الساحر عملهالو وفي ظرف دقيقتين اترزع فارس مره واحد بقوه جباره في الحيطه واترمى عالارض وظهر (اشلوون)…
ولسا بيقرب من فارس طلع الساحر من مخبأو ونده على (اشلوون) وهو بيقرأ من كتاب تعاويذ و(اشلوون) صرخ جامد وطلع اعلى صوت مرعب ممكن تسمعو في حياتك وبص وراه شاف الساحر بيقرأ التعويذه وبيبصلو بغضب وصوتو عالي جدا ومرعب جدا وصوت ال2 بيكسر في حيطان الكهف وفارس فاقد الوعي وفجأه الساحر سكت و(اشلوون) فضل سابت مكانو مش قادر يتحرك وهو بيبص للساحر بزهول وغضب شديييد جدا ويقولو انت مين بصوتو المرعب ويرد عليه الساحر وصوتو متغير تماما وبقا مرعب جدا هو كمان وقالو انا اللي حرمتني من ابني وحرقت قلبي عليه ابني اللي قتلت صاحبو قدامو وخليت ابني ينتحر من الدور العاشر (اشلوون) رد وقالو انا هنسفك انت متعرفش انا ممكن اعمل فيك اي انا هخليك تتمنا الموت وتترجاني عشان اقتلك وارحمك من العذاب اللي هتشوفو على ايدي ورد الساحر بضحكه بشعه جدا وقالو لا انا عارف انت ممكن تعمل اي كويس بس انت اللي مش عارف انا مين وممكن اعمل فيك اي وبدور عليك من امتى هنا فارس بدأ يفوق ويشوف ال2 وهم بيتحدو بعض والساحر راح مطلع من شنطتو ادوات غريبه زي م تكون طقوس لتعويذه معينه هينفذها على (اشلوون) واول م اشلون شاف الحاجات دي فهم حاجه فارس مفهمهاش ويمكن فهم انو فعلا الساحر يقدر ياذي (اشلوون) بجد و(اشلوون) رد بسرعه وبصوت مكتوم كانو بيقول بنفس مكسوره وغصب عنه وقالو انا اقدر ارجعلك ابنك!
الساحر بصلو ب استهزاء وقالو انا كنت بسمع عنك اساطير واكتشفت انك فاشل وحتى مش عارف تخدعني بطريقه احسن من كده…
(اشلوون) قالو بقولك هرجعلك ابنك على جسم البني ادم اللي انت جايبو معاك بس بشرط انك تفك التعويذه اللي انت رابطني بيها دي عشان اقدر ارجعهولك…هنا فارس عمل نفسو فاقد الوعي بجد عشان يعرف هيعملو اي?
الساحر قالو وهترجعلي ابني ازاي انت فاكرني هتخدع بالسهوله دي (اشلوون) رد دي مش خدعه لو مش مصدق بص هناك كده لف الساحر وبص لقا ابنو قاعد عالارض وبيبص لابوه وبيقولو الحقني يابابا ولما الساحر جري عليه لقاه فارس مش ابنو فرجع بغيظ وغضب جواه ولسا هينفذ الطقوس اشلوون قالو لاااااااا بقولك بصوت عالي
.
فارس قام وعمل حاجه مكنش حد يتوقعها فارس وقف وطلع ورقه من جيبو وقرأها ب اعلى صوت عندو وب احترافيه والكهف عمال بيترج زي م يكون هيتهد عليهم من الكلام اللي بيقولو وفجأه (اشلوون) صرخ صرخه وصلت للناس اللي في القرى المجاوره بالرغم من انها بعيده جدا عن الكهف و(اشلوون) بدأ منظرو يتغير ووشو زي ميكون بيسيح ويتبخر وصراخو مستمر كأنو بيتعذب عذاب جهنمي لحد م اتبخر لاخر حته في جسمو وراح منسوف بالكهف كله والكهف اتهد وانفجر بكل اللي فيه.

اها صح نسيت اقولكم… (Flash back) يعني رجوع بالزمن للوراء👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈👈لما فارس كان بيكلم المشعوذ الاولاني اللي راحلو يستنجد بيه ودار الحوار بينهم ده اللي حصل بالكامل…
.
المشعوذ: عايزني ف اي?

فارس: لعبة

المشعوذ: لعبة اي !

فارس: لعبه ملعونه هتوديني انا واصحابي ورا الشمس.

المشعوذ: واسمها اي اللعبه دي?

فارس: Ashlone (اشلوون)

المشعوذ: بتقول مين!!

فارس: بقولك Ashlone (اشلوون)

المشعوذ: انت جيبت الاسم ده منين?

فارس: ده الاسم اللي كان مكتوب على اللعبه!

المشعوذ بصدمه وخوف شديد: مقدرش اساعدك شوف حد غيري واتفضل قوم امشي من هنا ولو اي حد في الدنيا عرف انك جيتلي هنا هقتلك ولو مش مسدق ابقا جرب…

فارس وهو بيبكي بحرقه: استنى بس قولي مش هتقدر تساعدني لي انا تحت امرك في اي حاجه تطلبها مهما كانت بس ارجوك ساعدني انا صاحبي بين الحياه والموت في المستشفى وبيتصلو بيا ليقولو انو هرب وصاحبي التاني معرفش عنو اي حاجه والله اعلم اذا كان ميت ولا عايش…

المشعوذ: يابني افهم!!!!! انت عارف انت بتتكلم عن مين ده Ashlone (اشلوون) كبير السحره والمشعوذين لما كان عايش وميت من اكتر من 350 سنه وروحو بتظهر بالتعويذه اللي انت قراتها عشان يقضي على الضحيه ويختفي تاني يعني مستحيل واحد زيي يقدر عليه!! بس عشان المصيبه الكبيره اللي انت فيها دي واللي انت مش متخيل حجمها انا هساعدك من بعيد…

فارس: يعني اي تساعدني من بعيد!!

المشعوذ: يعني هوديك للشخص الوحيد اللي ممكن يساعدك وده هتسافرله سفر طويل ولو قالك انو ميقدرش يساعدك اعرف ان دي نهايتك انت واصحابك ومحدش هيقدر يساعدك ابدا….
.
بس هديلك تعويذه تقولها لو حسيت ان دي نهايتك بجد قولها عشان دي خطر جدا يعني هتنسف كل اللي موجودين في المكان يعني متقولهاش الا لو حسيت انك هتموت خلاص…

فارس: لا لا انا مبعرفش اقول تعاويذ وبعدين يعني اي بتنسف كل اللي في المكان?!

المشعوذ: اسمع مني بس انت لو دي نهايتك بجد ف انت كده كده ميت ولما تقول التعويذه دي روح (اشلوون) هتتحرق وهتختفي للابد بس المشكله في التعويذه دي ان اللي هيقولها هيموت هو كمان عشان المكان اللي انتو هتكونو فيه وهتقول التعويذه فيه هيتنسف بكل اللي موجودين فيه ومش هيلاقولك جسه يدفنوها بس تبقا عملت حاجه صح قبل م تموت وتريح الناس منه للابد وتنقذ حياة ناس تانيين زيك كانو ممكن يتعذبو ويموتو على ايدو بسبب انهم غلطو نفس غلطتك…

فارس: طيب ولو قراتها في سري هيحصل حاجه?

المشعوذ: لا مش هيحصل لانك لازم تقولها بصوت عالي وكمان لازم تكون في روح موجوده في المكان اللي انت بتقول فيه التعويذه يعني احفظها ومتقلقش…
فارس اخدها وفضل يحفظ فيها وراح للساحر وحصل اللي حصل ده كله وفي النهايه فارس هو اللي خدع (اشلوون) والساحر اللي كان هيضحي بيه عشان يحضر روح ابنه على جسمو وفارس خدع ال2 وحرق (اشلوون) ونسف بيهم الكهف وزي م كانت البدايه عند فارس كانت النهايه برضو عند فارس.
.
#تمت #تمت
ياريت لو عجبتكم تقدرو تعبي ومتقراوش وتجرو والله لو قولت رايك مهيحصل حاجه بالعكس انت هتشجعني اكتر حتى لو فيه انتقاد كفايه الناس اللي كل شويه تحبطني دي اقسم بالله بالف القصه الجايه بالعافيه ومش عارف افكر بسبب الناس دي ف ياريت تفاعل مش اكتر ولو تقدرو منشن لاصحابكم❤