لهذ السبب عمرو أديب يهاجم معلق مباراة الزمالك والترجي

لهذ السبب عمرو أديب يهاجم معلق مباراة الزمالك والترجي

لهذ السبب عمرو أديب يهاجم معلق مباراة الزمالك والترجي
أعرب الإعلامي عمرو أديب، عن سعادته الغامرة بفوز نادي الزمالك بكأس السوبر الأفريقية على حساب نادي الترجي التونسي بنتيجة 3 أهداف مقابل هدف، مضيفًا: "اليوم في عيد الحب أشعر بحب شديد لـ14 راجل كانوا في الدوحة رفعوا راية مصر وعلم مصر عاليًا”.
الملكي يفوز بالأفريقي
وتابع خلال برنامج "الحكاية"، المذاع على قناة "إم بي سي مصر"، "نتحدث عن فريق محترم نادي الزمالك على سن ورمح نادي سوبر نادي لعب مباراة تاريخية لاعبين موهوبين رأينا الجمال والروقان والفن والهندسة والرجولة والمجدعة والأعصاب الحديد فرحوا المصريين برا وجوا"، مشيدًا بأداء أشرف بن شرقي وعبد الشافي ومصطفى محمد وأبو جبل ومحمود علاء وطارق حامد.
وأكمل: "كان معانا لعيبة عالميين النهاردة وناس عتاولة ومعلمين وأساتذة ومدرب استطاع أن يضع فريق كبير مثل الترجي في الكورنر، وتحكم في المباراة"، موجهًا التحية للجماهير المصرية في الدوحة التي ساندت ودعمت الزمالك في الإستاد، معقبًا: "النهاردة كنت فخور إني زملكاوي وبقول ارفع راسك انت زملكاوي".
واستطرد: "عايز أعرف إيه حالة الحزن اللي كانت على معلق المباراة؟ وإيه حالة الحزن اللي كانت مخيمة على قناة بي إن سبورت؟"، في إشارة للمعلق الجزائري حفيظ دراجي، معقبًا: "هما مضايقين ليه الراجل لحد آخر 10 دقايق في الماتش مُصر إن النتيجة تعادل، ويقول لك أصل أنا كنت متخيل إن النتيجة تطلع تعادل".
وأكمل: "المعلق ده كان بيشجع مين بالظبط وعايز إيه وفيه إيه؟ولكن ألف خسارة على فرقة زي الزمالك فيها الإمكانيات العبقرية دي وإنها تخسر الدوري الزمالك النهاردة كان بيلعب ماتش العمر وبـ7 أرواح، وإن شاء الله الزمالك طالع ومش مهم ناخد الدوري المهم نلعب حلو ونشوف الفن والهندسة الزمالك النهاردة شرفنا ونورنا وسنظل أوفياء".

هذا الخبر منقول من : موقع فيتو

اشتراك في قناه جون المصرى | Youtube


جون المصرى و;كشف حقيقة محمد على بعد حوار البى بى سى