انا ميشرفنيش ان واحده زيك تكون مراتي 11

فضل ف المستشفي لحد الصبح وكان متردد يدخل يطمن عليها
عمر بإبتسامه : صباح الخير ي ليلي
ليلي بتعب : صباح النور هوة اي اللي حصل
عمر بحزن : حاولتي تنت*حري ي ليلي
ليلي افتكرت وعينيها د*معت : استغفر الله العظيم …استغفر الله العظيم سامحني ي رب سامحني
عمر بعتاب : ليه كدا ي ليلي ليه عملتي كدا ؟

ليلي بد*موع : مش عايزة اتكلم ف الموضوع ده تاني وطالما عندك مشكله معايا طلقني وكل واحد يروح لحاله
عمر بغضب : لو جبتي سيرة الطلاق تاني ي ليلي هعاقبك
ليلي بإستغراب : تغاقبني ؟
عمر غمز : زي امبارح
ليلي شهقت : تمام وانت هتاخد نصيبك برضو زي امبارح
عمر بضيق : يبنتي بقي فصلتيني
ليلي ضحكت

عمر بصدمه : اي ده هوة انتي بتضحكي زينا عادي كده ؟
ليلي كانت هترد بس الشرطه دخلت
الظابط : مدام ليلي حضرتك كويسه دلوقتي
ليلي بإبتسامه : اه الحمد لله
الظابط : ممكن اعرف حضرتك حاولتي تنتح*ري ليه ؟
ليلي : محاولتش دا انا مخدتش بالي وخدت دوا بالغلط
الظابط بص لعمر : متاكده ؟

ليلي شافته ف اتكلمت : ايوة متاكده لولا عمر جوزي كنت زماني مي*ته
عمر فرح اوي وابتسملها وهيه كمان ابتسمتله
الظابط : طيب بعد اذنكم
عمر : اتفضل
الظابط خرج وعمر فضل باصص ل ليلي

ليلي بتوتر : بتبصلي كدا ليه لا علفكرة لو فاكرني تعبانه تبقي غلطان انا ممكن ااا……
عمر : اييييييه مصورة وفتحت عليا
ليلي بمرح : اه يخويا اتعدل كدا اومال
عمر بصدمه : اخوكي ؟؟؟؟؟
وقرب عليها

ليلي : في ايه يلاااااا هتعمل ايه
عمر همسلها : مش من شوية كنت جوزك ؟
ليلي بمرح : ي جدع متاخدش الكلام علي قلبك كده تتعب
عمر : اممممم ماشي ي ليلي استعنا علي الشقي بالله
وقام شال ليلي بقلمي اميرة محمد محمود حميد

ليلي شهقت : عمر ….عمر نزلني لو سمحت نزلني
عمر بجدية : لا ي ليلي مش هنزلك واهمدي بقي
ليلي سكتت وعمر خرج بيها من المستشفي وراحو البيت
باسل كلم رهف وطلب منها تيجي البيت تشوف حمزة عشان مش ساكت وكل شويه يسأل عليها
رهف قالت لعمرو وطلعت ركبت تاكسي ووصلت الڤيلا

رهف بلهفه : حمزة كويس ي باسل
باسل : اهدي ي رهف حمزة بخير هوة بس مش عايز ياكل ولا ياخد الدوا من غيرك
رهف : طيب هروح اشوفه
لسه هطلع باسل مسك ايديها : وحش”تيني
رهف بصد. مه : هاااا ؟؟؟
باسل بضحك : هاا اي بقولك وحشتيني
رهف بتوتر : حمزة افتكرت حمزة لازم اشوفه
وطلعت تجري

باسل بضحك وصوت عالي : هتروحي مني فين ي جميل
رهف سمعته وابتسمت وحطت ايديها علي قلبها خدت نفسها ودخلت عند حمزة
رهف بمرح : حموزي وحشتني قد البحر وسمكاته
حمزة فرح : رهف اخيرا جيتي
بعدين زعل : لا انا زعلان منك ومش هكلمك تاني
رهف : طيب انا اسفه ماما كانت تعبانه
حمزة : خلاص سامحتك

رهف حضنته : حبيبي ي ناس
حمزة : عايز اوريكي حاجه بس الاول نادي بابا
رهف : حاضر
رهف ندهت باسل وجم قعدو قدام حمزة
باسل : هااا ي سيدي عايز تقول ايه

حمزة حرك ايديه الاتنين : بص ي بابي انت ورهف انا بحرك ايدي
باسل ورهف مصدومين رهف قام حض*نته : انا مبسوطه اوي عشانك ي حبيبي ان شاء الله هتخف وتقوم بالسلامه
حمزة تبت ف حضنها : انا بحبك اوى ي ماما رهف
رهف بصد*مه : ماما ؟؟؟؟؟؟
حمزة بفرح : ايوة انتي ماما ومش عايز غيرك انتي وبابا
باسل حضنه : يلا حبيبي ارتاح دلوقتي عشان انت تعبان
باسل ورهف خرجو ورهف لسه مصدومه

باسل : انا عارف انك زعلتي عشان حمزة قال كده بس
رهف قاطعته : لا طبعا مزعلتش بس انا حاسه اني مبسوطه يمكن لاني مكنتش متوقعه منه حاجه زي كدا
باسل بتردد : رهف كنت عايز اقولك علي حاجه
رهف : اتفضل

باسل : ملك هيه السبب ف الحاله اللي وصلت ليها مامتك
رهف بصد. مه : اييييييه ؟؟؟؟؟ هيه ازاي تعمل انا تعبت منكم كل حاجه بتحصلي ف حياتي بسببكم حرام عليكم كفاية كدا
باسل : انا اسف قربي منك طول الوقت بيأذيكي بس صدقيني مسالة وقت وكل حاجه هتتحل علي فكرة انا طلقت ملك بس والله ل اجبلك حقك منها
رهف : طلقتها ليه ؟؟؟

باسل بتوهان : يلا رهف عشان اوصلك
رهف : تمام يلا بقلمي اميرة محمد محمود حميد

ليلي راقده ف السرير وعمر عملها الاكل وجابو لحد عندها
ليلي : علي فكرة ي عمر انا مش محتاجه شفقه منك
عمر بغيط : ممكن تسكتي ويلا عشان تاكلي
ليلي : مش جعانه

عمر : افتحي بوقك
ليلي كلت وعمر جه يمشي : احم…شكرا
عمر بحنيه : انتي مراتي ومفيش بينا شكر
ليلي ببرود : مراتك علي الورق بس ياريت يكون تعاملنا مع بعض يكون محدود
عمر قعد جمبها علي السرير وقرب من وشها جامد اوي وهمسلها :
عادي احنا ممكن نخلي جوازنا حقيقي ومش علي الورق بس
ليلي بتوتر : ع…عمر ابعد
عمر بتوهان : تؤتؤ

ليلي بجديه : طيب مين البنت اللي صورها ف اوضتك دي
عمر قام بسرعه واتعصب : ملكيش دعوه ومتدخليش ف اللي ملكيش فيه
ليلي بد. موع : انا اسفه اوعدك مش هتدخل ف اللي مليش فيه
عمر نفخ وخرج برا الاوضه

ليلي عيطت : فكراه هيحبك ي ليلي وانتي بالنسباله واحد صحبه دا بيشفق عليكي عشان حاسس بالذنب مش اكتر ، هوة بيحبها اكيد دا صورها ملت الاوضه بس ..بس انا زعلانه ليه وليه حاسه ان قلبي اتكسر يارب هونها
عدا اليوم والتاني وليلي بتتجاهل عمر وبترد علي قد السؤال ودا مضايقه جدا
بالليل ليلي طلبت من عمر يوديها تزور مامتها وهوة وافق ليلي قامت الصبح جهزت نفسها
واستنت عمر وخرجو راحو المستشفي من غير م حد يكلم التاني

عمر وليلي وصلو المستشفي لقو باسل ورهف وعمرو هناك عمر بص لباسل بعتاب وسكت ،
ليلي جات تحضن رهف ، رهف وقفتها
ليلي بصد. مه : رهف !!!!!!!!
رهف بجمود : امشي ي ليلي
ليلي بصدمه : رهف انتي بتقولي اي؟
رهف بغضب : بقول ايه هااااا بقول ايه ، بقالك يومين غايبه مجتيش تزوري ماما ،

ولا نسيتي جمايلها عليكي من ساعت م اتجوزتي ،
الست اللي جوا دي تعبت عليكي زيك زينا واكتر كمان ، لولاها هيه كان زمانك
مرميه ف الشارع امشي مش عايزة اشوف وشك تاني وكل قرش صرفتيه علي بيتنا هرجعهولك اضعاف .
ليلي مصدومه مش عارفه ترد لسانها عجز عن النطق ، رجليها صلبت مكانها مكنتش مستحملاها ،
لمت اللي باقي من كرامتها وسحبت نفسها من وسطيهم وجريت برا المستشفي بقلمي اميرة محمد محمود حميد

عمر بعصبيه : انتي ايه اللي عملتيه ده حرام عليكي ، ليلي تعبانه بقالها يومين راقده ف السرير
لانها حاولت تنت*حر واخدت جرعه كبيرة من المهدئات لحقتها ف الوقت المناسب واول م بقت كويسه اصرت تيجي هنا
عمر بص لباسل : انتي زيك زيه شاطرين بس تتهمو الناس من غير م تسمعو الحقيقه
عمر خلص كلامه وطلع ورا ليلي يدور عليها
عمرو بغضب : انتي اللي عملتيه ده اتتجننتي ي رهف
رهف بعياط : ل …ليلي ك…كانت بتن*تحر

باسل : مش كل حاجه بتتحسب بالفلوس ي رهف مشاعر الناس مش لعبه بين ايدينا عشان نهينها بالشكل ده
رهف بعياط : انا كنت متعصبه مكنتش اقصد والله م كنت اقصد
باسل مسحلها دموعها وهيه اترمت ف حضنه وتبتت فيه كان مصدوم ف الاول بس بعدين بادلها الحضن
رهف بتعيط ومش قادرة تاخد نفسها : انا غبيه ومستاهلش كل حاجة حلوة ليلي عملاها عشاني ، يمكن لو عندي اخت مكنتش هتكون زي ليلي ،

قلبي ازاي طاوعني اقولها الكلام ده انا مستاهلش حد زي ليلي ي باسل ااااااه قلبي واجعني اوي
باسل حضنها وطبطب عليها وعمرو واقف حزين علي اخواته
عمر طلع ورا ليلي وهيه ماشيه ف الطريق تعيط
عمر بزعيق : ليلييييييييييييي !!!!!
يتبع ……

البارت ال 14 ” رواية رهف ”

عمر طلع ورا ليلي وهيه ماشيه ف الطريق تعيط
عمر بزعيق : ليلييييييييييييي !!
العربيه كانت هتخبطها بس عمر شدها قبل م تقرب عليها مسك ليلي من كتافها وشخط فيها : انتي مجنونه ي ليلي افرض حصلك حاجه دلوقتي
ليلي بعياط : روحني البيت ي عمر ارجوك مش قادرة استحمل
عمر بحزن : حاضر ي ليلي

شالها لحد العربيه وهيه لاول مرة تاخد بالها من ملامحه الهادية اللي طاغي عليها الحزن
نزلها جوا عربيته وساق لحد البيت وبرضو شالها وطلع وطلع بيها وقفل الباب برجله
دخل اوضتها وحطها علي السرير وقعد قصادها
ليلي حطت راسها بين ايديها وبتعيط
عمر بهدؤ : بصيلي ي ليلي

ليلي مردتش عليه ولسه زي م هيه عمر قرب منها ورفع راسها ليه : ممكن تهدي
ليلي بعياط وشاورت علي قلبها : دا خلاص مبقاش قادر يتحمل إهانات تاني انا تعبت وطاقتي خلصت عايزة ارتاح واعيش واحس بالامان ، انت ورهف وعمرو كلكم حسستوني اني مليش اي لازمه وان وجودي زي عدمه ، انا ذنبي ايه ف كل اللي بيحصل

عمر بحزن : ليلي اهدي وكل حاجه هتتحل
ليلي بعياط : مفيش حاجه هتتحل ي عمر انا فقدت الثقه ف نفسي خلاص مبقاش عندي حاجه اعيش عشانها
عمر مسك ليلي من ايديها ودخلها الحمام تاخد شاور وهوة خرج برا الاوضه يستناها وليلي ف الحمام الميه نازله عليها وهيه بتعيط بعد شوية خرجت ولبست بيچامه بحمالات وواقفه قدام المرايه بشعرها المبلول وبتبص علي نفسها ودموعها نازله وحتي ملاحظتش عمر اللي بيخبط ، عمر لما ملقاش منها رد فتح الباب علي غفله وكمان مخدتش بالها ، عمر جري عليها وخدها ف حضنه وهيه انهارت بعد شويه مسحلها دموعها واتكلم بمرح : اي يبت الحلاوة دي تصدقي شكلك حلو وانتي معيطه

ليلي ضحكت : والله بقلمي اميرة محمد محمود حميد
عمر مغيب تماما عن الواقع راح باسها وهيه اتكسفت وبعده عنه ، مشي عليها حضنها من ضهرها ودفن وشه ف رقبتها اما ليلي حست بقشعريرة ف جسمها واحساس غريب اول مرة يراودها مشاعرها متلخبطه وكلها جديده عليها ، عمر شالها ونزلها علي السرير وقرب عليها جامد اوي وشال من عليها لبسها ونسي نفسه معاها وهيه كمان كانت محتجاه وكل واحد فيهم اندمج مع التاني ودخلو ف عالم خاص بيهم ، عالم لن يخلو من الندم بعد لحظه ضعف

باسل خد رهف وعمرو يروحهم البيت وعمرو اصر ان باسل يدخل معاهم
رهف : انا هدخل اعملكم حاجه تشربوها
عمرو : لا ي رهف خودي جوزك وادخلي ارتاحو شوي وانا هروح اذاكر عندي امتحان بكرة
رهف بتوهان : هاااا ؟؟؟
باسل بضحك : يلا ي حبيتي
عمرو دخل وسابهم

وباسل راح قعد جمب رهف ولزق فيها
رهف بتوتر : ابعد ي باسل
باسل بعند : لا …!
رهف قامت بسرعه : هروح اعمل ليك حاجة تشربها
باسل ضحك.: ماشي اهربي اهربي

رهف جرت علي المطبخ وهيه قلبها عمال يدق وحساه هيقف
ف اوضة عمرو تليفونه رن وكان صحبه محمد
عمرو بحزن : الو ي محمد عامل ايه
محمد : انا كويس ي صحبي انت اللي فيك اي بقالك فترة مهمل ف دروسك مينفعش كدا ي عمرو
عمرو اتنهد : عارف بس انا تعبان نفسيا ومعنديش اي قابليه للمذاكرة

محمد بزعل عليه : انا عايزك تفوق كدا انت مستواك الدراسي ممتاز ي عمرو
وبتطلع الاول كل سنه يريت متضيعش كل تعبك ده
عمرو : حاضر ي محمد
محمد : خالتي فوزية عامله ايه دلوقتي
عمرو : لسه مفاقتش لحد دلوقتي انا خايف عليها اوي

محمد : ان شاء الله هتقوم بالسلامه بس انت ادعيلها واجمد كدا عشان اخواتك البنات
عمرو بإبتسامه : انت احسن صاحب انا عرفته ف حياتي بجد مش عارف اشكرك ازاي
محمد بضحك : بوس ايدي
عمرو : تصدق انا غلطان اني رديت عليكي
محمد بضحك : منتا بتقول كلام ميتقالش هوة احنا فينا شكر يسطااا
عمرو ضحك : طب بقولك

محمد : قول بقلمي اميرة محمد محمود حميد
عمرو بتوتر : احم….هوة انت و…وسلمي وصلتو لحد فين فالمذاكرة ( سلمي اخت محمد التؤام )
محمد بخبث : والله ي عمرو سلمي بقالها يومين تعبانه ومش بتذاكر
عمرو بلهفه : اييييبه تعبانه عندها ايه وليه مقولتليش ي زفت
محمد بخبث : مالك يلا قلقان كدا ليه

عمرو بتوتر : احم مش اخت صحبي لازم اقلق عليها
محمد فضل يضحك كتير لانه عارف ان عمرو بيحب سلمي بس عمرو مستحيل يقول لو
حد تاني غير محمد مكنش عمل كده لانه عارف ان عمرو جدع ومش بتاع بنات وغير كده بيحترم اهل بيته
عمرو بغضب : والله لما اشوفك ي كل*ب
وقفل ف وشه ومحمد.بيضحك دخلت عليه سلمي

سلمي بإستغراب : بتضحك علي ايه ياض
محمد وقف ضحك وبصلها بخبث : مفيش كنت بكلم عمرو
سلمي بحب : عمرو ط…طب وهوة عامل ايه قصدي مامته واخواته وكدا
محمد : الحمد.لله كويسين بس مامته لسه مفاقتش
سلمي بحزن : الف سلامه عليها ان شاء هتكون بخير
محمد : يارب

رهف واقفه ف المطبخ بتعمل قهوة ل باسل وفجاه دخل عليها باسل وحضنها من ضهرها
رهف بعدت وزعقت فيه : مش عشان سمحتلك تقرب مني هتذيد فيها وكل شوية تعمل كده لا ي باسل بيه متنساش اتفاقنا
باسل بجديه : بس انا لغيت الاتفاق
رهف بصدمه : ايييه يعني اي لغيته
باسل : لغيته يعني مش هتطلقك
رهف : ليه

باسل بحب : لاني بحبك ي رهف
قالها وخرج من البيت كله وركب عربيه ومشي
ورهف واقفه ف مكانها مصدومه : ب…بيحبيني بيحني انا…طب ازاي وايمته
تفكيرها كان هيقتلها فراحت اطمنت علي عمرو ان بيذاكر ودخلت نامت
باسل سايق وبيفكر ف رهف وازي حبها وخطفت قلبه من اول مرة عينه جات عليها بس كان بينكر لانه كان فاكر انه بيحب ملك وفجأه تليفونه رن من البيت

باسل بخوف : ايوة ي داده حمزة كويس
الداده : حمزة كويس يبني بس
باسل بغضب : بس اييييه
الداده بخوف : ملك هانم هربت
باسل بصد*مه : ايييييييييه

بعد فترة عمر بعد عن ليلي وقام من علي السرير لبس هدومه وخرج برا الاوضه وليلي لمت هدومها ولبستها وقعدت تعيط
عمر دخل اوضته وبيكلم نفسه : انا …انا عملت كدا ازاي ، ازاي ضعفت بالشكل ده ، اللي حصل دا اكبر غلط ، كدا خونتها ايوة خنتها انا واحد خ*اين
شوية وليلي خبطت وملقتش منه رد فدخلت

ليلي بكسوف : عمر انا …..
عمر قاطعها بغضب : انتي ازاي تدخلي هنا انا سمحتلك واللي حصل بينا ده تنسيه خالص
كانت نزوه وغلطه ضميري هيانبني عليها طول العمر
ليلي بصد. مه : ن …نزوة؟؟؟؟ عمر انا مراتك
عمر ضربها قلم : انتي استغليتي الوضع كان ممكن تبعديني عنك بس لا حبيتي الموضوع واستاجبتي معايا

ليلي بدموع : ارجوك ي عمر متحسسنيش اني واحده جايه من الشارع
عمر بسخريه : م دي الحقيقه انتي فعلا جايه من الشارع ومحدش متقبلك
ليلي دموعها نازله مش بتقف : انا …انا
عمر بغضب : انتي زباله يعني لو اي حد مكاني وحضنك كنتي ضعفتي زي م ضعفتي وانتي ف حضني
ليلي بزعيق وصراخ : بسسسسسسس حرام عليك كفايه …كفايه ابوس ايدك كفايه انا …انا مش كده خالص انا ارتحتلك و..وكنت ناويه ابدء حياتي معاك من جديد وانا زي الهبله صدقت كل حاجه بتعملها عشاني

وطلعت راحت اوضتها غيرت هدومها وكتبتله ورقه ومشيت بقلمي اميرة محمد محمود حميد
باسل رجع البيت دخل فضل ينده علي كل الحرس ويزعق فيهم
باسل بزعيق : ي داداه تعالي هنا
الداده : ايوة ي باسل بيه
باسل بغضب احكيلي ملك هربت ازاي
الداده بخوف : ح….حاضر
“فلااااااش ”
‏ملك كانت قاعده ف اوضتها تفكر هتعمل ايه وتهرب ازاي خصوصا انها جعانه بعد م قدمولها وجبه واحده بس من ساعت م باسل حبسها
‏ملك : انا لازم اهرب من هنا ب اي طريقه لو فضلت هنا باسل هيقت* لني
‏فضلت تزعق وتعيط وعامله نفسها بطنها وجعاها الداده صعبت عليها حالة ملك ففتحتها واول م ملك سمعت الباب بيتفح اترمت علي الارض الداده دخلت وتحسبها فاقده الوعي طلعت جري علي المطبخ تجبلها ميه ف الوقت ده ملك هربت من الباب الخلفي

” ‏باااأاااااك ”
الداده : دا كل اللي حصل والله يباشا
باسل بزعيق : غورو كلكم من قدامي
كلهم ف لمح البصر اختفو
باسل بصوت مخيف : ماشي ي ملك

ليلي فضلت ماشيه ف الشوارع زي المجنونه وصلت لحد مستشفي الامراض العقليه ودخلت و…….
يتبع …..

رواية رهف. الجزء الخامس عشر

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد

سياسة الخصوصية وملفات تعريف الارتباط